Čarls Simić - izbor

PODELI:

 

Omaž Čarlsu Simiću

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Velika osakaćenja

 

Svako ima samo jednu nogu.

Tako nam je teško da hodamo,

Tako teško da se penjemo uz stepenice

Bez štapa ili bez štake pridenute nam uz ime.

 

I samo jednu ruku. Nemoguća iskrivljavanja

Samo da zagrliš stvorenje koje voliš,

Da odsečeš hleb za stolom,

Da u žurbi navučeš kaput.

 

Napomenuo bih da smo skoro slepi,

I nagluvi na oba uva.

Opasno je biti na ulici

Sred zbora osakaćenih.

 

Uz tek pokoji korak skopčan sa pamćenjem,

Mi krotko dopuštamo da nas razonode

U beskrajnom sumraku –

Dok nas kao slepce vode kaišem za ruku slepi psi.

 

Potpuna tišina svud oko nas

Sa drvećem uvek golih grana,

Kišne kapi silaze samo do pola,

Dođu tako blizu do nas pa odustanu.

 

 

Pesma

 

Moj otac piše ceo dan, celu noć;

Piše dok spava, piše u kovčegu svom.

Prijatno je i tiho u kući našoj.

Možete na svetlosti sunca videti čestice prašine.

 

Povremeno zavirujem preko njegovih ramena

Na svu tu belinu. Pada sneg.

Kao što biste očekivali. Kap mastila

Sahranjuje se brzo, kao stope trag.

 

I sam bih se izgubio, ali tamo je njegova senka

Na zidu, poput visoko posađene sove,

Tamo je njegovog pera zvuk

I boca na stolu utonula u misao.

 

Kada se boca dokrajči,

Njegova mrka velika ruka

Veća nego zemlja

Seže za mesečevom slavinom.

 

 

Životinje

 

Nema vesti o životinjama.

Da nisu iščezle? S daždevnjacima sam

Obično dobro stajao. A lisice,

Jesu li još uvek tamo, napolju, u mraku?

 

Nemoguće! Na mestu gde se obično u mom snu

Napasao konj – praznina, rub litice

Na kojoj se klatim

Nevičan, no s puno sreće.

 

Vidim sad, trebalo bi da preuredim

Svoj zverinjak na neki drugi način:

Bez ikakve kosti, bez ijednoga oka,

Bez znaka krvi u snegu

I bez laveža š

Što dopire preko ramena.

 

Sam, bez uzora –

Upućen na sopstvene snage

Treba da domamim iz ovog krša i otpadaka

Što preostadoše, jedan novi soj –

 

Nekakav zub,

Neko vime

Puno mleka.

 

 

Anđeo čuvar

 

Baka mi je često pričala o njemu

I kako pažljivo o nama brine

U ove tamne, paklu nagnute dane.

 

Bila je sigurna da će me čuvati

Van dohvata zla.

Osim toga mi je poverila

Da ću ga jednom sresti.

 

Zaboravio sam da je pitam

Hoću li ga odmah prepoznati

Ili će on da mi se otkrije

Lično, u pravo vreme.

 

Do dana današnjeg pažljivo

Posmatram svoje susede.

Čak zavirujem kratkovido

U ogledalo dok se brijem.

 

 

Moj zamor od epskih proporcija

 

Sviđa mi se

Kad Ahila

Ubiju

Pa čak i druškana mu Patrokla –

I onu usijanu glavu Hektora –

I kad je čitava grčka i trojanska

Jeunesse doree

Manje ili više

Stručno poklana

Tako da je najzad

Mir i tišina

(Bogovi su za trenutak

Zavezali)

Može da se čuje

Kako peva ptica

I neka ćerka pita majku

Sme li da ode do izvora

Pa naravno da sme

Po toj finoj maloj stazi

Što vijuga

Kroz maslinjak

 

 

Staza u oblacima

 

Tvoje rublje i moje

Leti po sobi

Poput oluje belog perja

Udara o prozore i tavanicu.

 

Nešto nalik prigušenom smehu

U vazduhu

Dok ležimo blaženi

Tonući u san.

Krošnje su ružičaste

 

I iznenadno sećanje

Na vožnju biciklom

Sa rukama u vazduhu

Niz strmu stazu koja vijuga

Do plavog mora.

 

 

Tetovirani grad

 

Ja, koji sam samo jedan nedokučivi

Delić škrabotine

Na zidu nekog skladišta

Ili ulaza u metro.

 

Nalik palidrvcetu,

Srce probodeno strelom.

Nažvrljana kazna za parkiranje

Koju policajka kači na mrtvačka kola.

 

LUDI ČARLI ispisano crvenim sprejom

Željan da se ogreje zbijen u redove

Sa drugim nepoznatim božanstvenima

U nekom podvožnjaku u noći.

 

 

(iz zbirke Svet se ne završava)

 

*

Tamo gde je neznanje blaženstvo, gde se noću počiva

na postelji gluposti, gde se na kolenima moli jednom

budalastom anđelu… tamo gde se u vojsci presrećnih

tupana za budalom ide u rat… Tamo gde petao kukuriče po

vasceli dan.

            Lepi šupljoglavac stalno ispočetka peva isti napev

neke ljubavne pesme. Za doručak na terasi imamo varljivo

naslikano grožđe koje čak I ptice kljucaju. A zatim

poljupce… za koje zaboravljamo da skinemo svoje maske za

dan Svih svetih.

 

*

            Jedan arktički putnik sa odajom koju treba preći.

Velikom, belom odajom, sablasno svetlom i beskrajno

čistom na jutarnjem suncu.

            Udaljeni zvuci iz kuhinje… kada bi samo mogao da

bude personifikacija stranca koji pešice stiže u zabitu,

snegom zavejanu oblast, neba zaslepljujuće praznog i

plavog.

            U sobi je bilo tiho. Mogao je da oseti čiode i igle u

svom novom, crnom odelu dok je iščekivao arktičku švalju,

ništicu na vršku njenog jezika.

 

*

            Znao sam jednu noćnu pticu koja je sanjala o tome da

postane zvezda kantri muzike. O, okrutna sudbino! O,

plačna dolino! Ispijali smo viski iz šoljica za kafu dok je

džuboks vrteo njene omiljene pesme. Hranila me je

komadima mesa nataknutim na viljušku dok je moja ruka

lutala ispod stola. Barmenove velike uši pretvorile su se u

grimiz. Njene oči su bile zamagljene, glava zabačena, tako

da je moj naredni zalogaj visio u zraku. Morao sam sve

vreme da istežem vrat da bih zagrizao.

            Šta sam mogao da uradim? Ludost toga bila je tako

primamljiva, a noć tako hladna.

 

*

            Mrtvac silazi s gubilišta. Pod miškom nosi svoju

okrvavljenu glavu.

            Jabuke su u cvatu. Dok ga svi posmatraju, on krči sebi

put ka seoskoj krčmi. Tamo, seda za jedan od stolova i

naručuje dva piva, jedno za sebe, drugo za svoju glavu. Moja

mati briše ruke o kecelju i služi ga.

            Tako je tiho na svetu. Može se čuti stara reka, koja se

u svojoj pometnji katkad zaboravi i teče unazad.

 

 

Motel raj

 

Milioni mrtvih; svi nevini.

Ostao sam u sobi. Predsednik je govorio

O ratu kao o nekom magičnom ljubavnom napitku.

Širio sam oči zaprepašćen.

Moje lice u ogledalu podsećalo je

Na dvaput poništenu poštansku marku.

 

Ja sam živeo dobro, ali život beše očajan.

Toliko je vojnika bilo toga dana,

Izbeglice zakrčile puteve.

Prirodno, svi su nestali

Jednim dodirom ruke.

Istorija je oblizivala svoja krvava usta.

 

Na plaćenom kanalu, čovek i žena

Razmenjivali su gladne poljupce i kidali

Odeću jedno drugom dok sam ja posmatrao

Isključivši ton u sobi potpuno mračnoj

Osim ekrana na kome beše

Previše crvenog, previše ružičastog.

Naziv

Aleksandar Janin,1,Aleksandar Sekulović,1,Analize,6,Brana Petrović,2,časopis,1,Danijel Dragojević,1,Dragan Radenović,2,Esej,4,Eseji,7,Fotografije,1,Ivo Andric,1,Leonard Koen,1,majska zora,1,Milorad Pavić,1,Mirela Mirković,3,Momčilo Bakrač,25,Nik Kejv,1,Novica Tadić,1,Otar Imerlšvili,1,poezija,8,Prevodi,4,Projekti,1,Proza,10,Putopis,4,Retrospektiva,3,Saša Montiljo,3,Slikarstvo,3,Slobodan Marković,1,susreti,3,Tom Vejts,1,Vajarstvo,1,Video,7,Vlado Brkanlić,1,Vojvodina,1,Vujica Rešin Tucić,1,Zbornici,1,
ltr
item
Kalisto Poezija: Čarls Simić - izbor
Čarls Simić - izbor
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjSZ_gLoNzM2DoPDRqwil1P4mDp2oi2EHfWFVrycNW5meT08bdW5iKJ1kqi_akCDpbwdOWAUbwmEFatMZu0gJzbqGBP8stqDQZc-yvI-KOQb3oT3ii5HlCO_Vl5nFCcaJlIjmIFW1X7BuXAwtpTN9BdO_7rJCEKi9KOotQwPxUSAu12UvX9Ts7CDKPuvvUk/s320/IMG_20200525_192659%20(2).jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjSZ_gLoNzM2DoPDRqwil1P4mDp2oi2EHfWFVrycNW5meT08bdW5iKJ1kqi_akCDpbwdOWAUbwmEFatMZu0gJzbqGBP8stqDQZc-yvI-KOQb3oT3ii5HlCO_Vl5nFCcaJlIjmIFW1X7BuXAwtpTN9BdO_7rJCEKi9KOotQwPxUSAu12UvX9Ts7CDKPuvvUk/s72-c/IMG_20200525_192659%20(2).jpg
Kalisto Poezija
https://kalistop.blogspot.com/2024/01/normal-0-false-false-false_46.html
https://kalistop.blogspot.com/
https://kalistop.blogspot.com/
https://kalistop.blogspot.com/2024/01/normal-0-false-false-false_46.html
true
7457119720479873781
UTF-8
Svi postovi su učitani Nije pronađen nijedan post VIDI SVE Pročitaj više Reply Cancel reply Delete Početna STRANE POSTOVI Vidi sve PROČITAJTE I OVO: OZNAKA ARHIVA PRETRAGA SVI POSTOVI Nije pronađen nijedan post koji odgovara vašem upitu VRATI SE NA POČETNU Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content